Craps is niet alleen zeer eenvoudig te leren, maar het word ook vaak omschreven als één van de opwindendste spellen in een online casino. Dit spel word gespeeld met dobbelstenen dat de shooter (jij in dit geval) op tafel moet gooien, en hierbij moet je voorspellen waar de dobbelstenen op terecht komen. Dit kan je doen door op de verschillende vakken aanwezig op de craps tafel in te zetten.
De shooter regel is belangrijk om te weten. Jij bent de shooter in dit geval en je zult moeten weten wanneer je dagen als shooter geteld zijn. Deze regel word ook wel de shooter regel genoemd. Om de beurt met de klok mee zullen de shooters de dobbelstenen moeten werpen. Een shooter blijft door werpen totdat hij een craps out gooit en dit is door een 2, 3 of 12 te gooien.
In tegenstelling tot bij een online casino zal het in een echt casino zo zijn dat je de dobbelstenen in ieder geval laat terugkaatsen vanaf de tegenoverliggende kant. En hierbij moeten ze daarna tot stilstand zien te komen. Verder heb je de craps rolled regel dat bepaald welke actie zal ondernomen worden afhankelijk van wat er met de dobbelstenen word gegooid. De come out worp is de eerste worp van een shooter en deze come out worp zal bepalen wat de point is. Behalve wanneer er bij een eerste worp een 7, 11 of craps gegooid wordt (2, 3 of 12) dan is de point de som van de ogen van de dobbelsteen bij een come out worp.
Wanneer je 7 of 11 gooit zal de shooter opnieuw een come out worp doen. Hierdoor zal de shooter dus weer opnieuw beginnen. Wanneer er craps word gegooid worden de dobbelstenen direct doorgegeven aan een volgende shooter en begint het spel opnieuw. Wanneer een point is vastgesteld bij craps zal de shooter net zolang door blijven gooien met de dobbelstenen tot de point geworpen word. Zo maak je een worp van bijvoorbeeld een 4 en een 6 dat uiteindelijk 10 maakt.
Op basis hiervan zal de shooter nog eens een 7 of 10 moeten werpen zonder dat hij craps gooit (2, 3 of 12). Wanneer de shooter een 7 of 10 gooit zal hij de dobbelstenen opnieuw terugkrijgen en met een nieuwe come out worp beginnen. Wanneer de shooter craps gooit (2, 3 of 12) zullen de dobbelstenen worden doorgegeven aan zijn linkerkant aan de nieuwe shooter.
De meest eenvoudige inzet bij craps is de pass regel. Hierbij plaatsen de meeste spelers bij een come out worp. Volgens de pass regel is een pass line een inzet op de shooter zelf. Hierbij zal worden voorspelt of de shooter een 7 of een 11 kan werpen in de come out worp zelf. Of een vooraf gestelde point (of een 7) te laten werpen voordat de shooter een craps gooit (2, 3 of 12).
Bij een omgekeerde inzet als de pass regel heb je de don’t pass inzet. Hierbij word tegen de shooter zelf gewed en kan je inzetten voordat hij de come out worp doet. De pass regel zal zeggen wanneer een don’t pass inzet zal winnen wanneer de come out worp een craps is (2, 3 of 12). Wanneer hierbij een 7 of 11 gegooid word dan zal de don’t pass verliezen. Wanneer er weer een point word vastgesteld vooraf dan zal de don’t pass inzet een voorspelling zijn dat deze point niet opnieuw gerold zal worden voordat er een craps (2, 3 of 12) of een 7 word gegooid.
De 6 en 8 bij craps
Bij craps komen de 6 en de 8 het meeste voor. Deze zullen het vaakst gegooid worden op de 7 na dan. Dit zijn dus getallen waar je het beste op in kan zetten. Of juist niet als je voor de grotere uitbetalingen dit spel speelt. Doordat deze getallen zo vaak gegooid worden betalen ze ook direct veel minder uit. Wanneer je gelijk hebt bij een 6 of 8 zal je maar 1:1 uitbetaald krijgen. De marge van het casino vaak zelf is 9%. Aangezien je een place bet zelf kunt doen zal er geen enkele reden zijn om op een 6 of 8 in te zetten omdat deze maar 7:6 uitbetaald.